Vodič

Jin in jang v prostoru

Filozofija jina in janga govori o prepletu dveh nasprotujočih si polov, iz katerih se rojeva vse, kar obstaja. Ko govorimo o jinu in jangu v prostoru, govorimo predvsem o oblikah, barvah in materialih ter splošnem vtisu, ki ga ustvarja celota. Vsaki stvari je namreč mogoče pripisati eno ali drugo kvaliteto, največkrat pa preplet obeh. Ko ustvarjamo prostore z jangovsko naravo, jih oblikujemo v hladne, svetle in učinkovite ambi-ente, ki v nas vzbujajo občutke moči in napredka. Najboljši predstavniki jangovskih prostorov v sodobni arhitekturi so moderno, tehnicistično opremljeni interjerji, ki jih sicer lahko občudujemo, vendar nas hkrati navdajajo s hladom in distanco. Nasprotno so jinovski interjerji topli, vabljivi, mehki, skrivnostni. V njih se počutimo varno in udobno. Najboljši predstavniki jinov-skih interjerjev so romantično retrogardno oblikovani prostori, ki nas spominjajo na domove naših babic. Čeprav sta obe primerjavi posplošeni, je pomembno, da kot oblikovalci ozavestimo psihološko komponento, ki jo z oblikami, barvami in materiali ustvarjamo v prostoru. Gre za zaznavanje prostora in upoštevanje občutkov, kijih bo prostor vzbujal v uporabnikih.

Hladni, gladki materiali ustvarjajo občutek elegance in hkrati distance. Prostoru dajejo jangovski značaj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V samem feng shuiju dajejo Kitajci prednost jinu pred jangom. Hiša za življenje mora biti mirna, da ustvari okolje, v katerem si lahko naberemo moči za nov dan. To je v skladu s filozofijo srednje poti in maksimo »nikdar preveč«, ki je temelj tako daoizma kot konfucijanstva: »Boljeje, da človek zgreši, ko ima premalo, kakor da zgreši, ko ima preveč, in bolje je pustiti stvari neopravljene, kakor da pretirava v njihovem opravljanju, ker lahko doseže ravno nasprotno od tistega, kar si želi.*

Na splošno velja, da so zaobljene oblike bolj ji-novske kot tiste z ravnimi stranicami - podolgovata, ozka, zaobljena miza je bolj jinovska od pravokotne. Predmeti ravnih, oglatih obrisov so bolj jangovski. Krog je izjema, ker je v kitajski simboliki simbol za moško načelo jang (nebo). Čeprav je ukrivljen, je obenem zgoščen in zato bolj jangovski. Brown navaja naslednjo gradacijo oblik od jina k jangu: tanka in valovita, podolgovata, ovalna, pravokotna, kvadratna, osmero-kotna, okrogla.


Temnejši odtenki hrapave teksture in mehke oblike ustvarjajo topel občutek varnosti. Prostoru dajejo jinovski značaj.

Barve odsevajo različne svetlobne frekvence nazaj v prostor, zato zelo vplivajo na naše počutje. Ljudje se zelo različno odzivamo nanje, toda na splošno se ob rdeči, oranžni in rumeni počutimo bolj aktivno (jang), ob zeleni in modri pa bolj umirjeno (jin). Pastelni odtenki katerekoli barve so vselej bolj jinovski kot močnejši, sijoči odtenki iste barve. Čim večja je barvna ploskev, tem močnejši je njen vpliv. Barve od jina proti jangu si sledijo v tem zaporedju: modra, zelena, rumena, oranžna, rdeča.

Snovi, iz katerih so izdelani predmeti, zlasti material in struktura površine, spodbujajo hitrejši ali počasnejši pretok qi. Trde, sijajne odsevne površine, kot so steklo, polirani marmor ali nerjavno jeklo, tok qi po navadi pospešujejo, medtem ko ga površine iz tkanin, protja ali lesa upočasnjujejo. Materiali od jina proti jangu si sledijo v tem zaporedju: tkanina, protje, naraven mehki les, naraven trdi les, motna kovina, sijajna kovina, polirani kamen, granit, marmor, steklo.


 

Več: http://www.emka.si/feng-shui-filozofija-prostora-in-psiholog...

Vir: Feng Shui, Založba Mladinska knjiga

Dodaj v:

Preberite še:

PImenik ponudnikov AAKCIJE
KSLONEP katalog